AMD grafik kartına sahipseniz daha yüksek performans almak için yazılımınızda yapmanız gereken değişiklikleri anlatacağız.
Bildiğiniz gibi AMD sürekli yeni grafik kartları çıkarıyor ve bunlara sık sık yeni güncelleştirmeler gerçekleştiriyor. Donanımlarınıza sık sık güncellemeler yaparak onları daha iyi bir hale getirebilirsiniz. Ancak güncellemelerin yanında ayarları da performansa göre konumlandırarak oyunlarda daha iyi FPS alabilirsiniz. Gelin şimdi ayarları nasıl yapmanız gerektiği hususuna geçelim;
- İlk olarak yapmanız gereken şey masaüstünüzde sağ tık yaparak Radeon Ayarları’na girmek. Ardından sol üst köşede yazan Gaming yazısına bir kez tıklayın.
- Global Ayarlar yazısının üzerine tıklayın. Tıkladığınızda pek çok ayarın bulunduğu bir panele gireceksiniz. İlk olarak örtüşme önleme modu özelliğini değiştirelim. Örtüşme önleme modunu uygulama ayarlarını geçersiz kıl yapın ve derecesini de 2x olarak bırakın.
- Örtüşme önleme yöntemi ayarı ise çoklu örnekleme olarak kalsın.
- Morfolojik Filtreleme yine kapalı olsun.
- Yön Bağımlı Filtreleme Modu özelliğini uygulamalar için geçersiz kılıp Yön Bağımlı Filtreleme Seviyesi’ni de 2X yapınız.
- Doku filtreleme Kalitesi özelliğini ise Performans olarak ayarlayınız.
- Yüzey biçim optimizasyonunu kapatınız
- Dikey Yenileme İçin Bekle özelliğini tamamiyle kapatınız
- OpenGL özelliği de yine aynı şekilde kapalı olsun
- Shader Cache özelliğini kapatınız
- Mozaikleşme modunu kapatınız
- Güç etkinliği kapalı kalsın
- Chill kapalı kalsın
- Kare Hızı Hedef Kontrolü özelliği de yine devre dışı olarak kalsın.
Bu ayarlar sayesinde biraz daha yüksek performans alabilirsiniz. Keyifli oyunlar.
teşekkürler
teşekkürler
bende 2x tıklıyınca olmuyo yardım ede bilirmisiniz
Emeğinize teşekkür ediyorum.Cidden yararlı bir metin olmuş.
Konuyu biraz hortlatmış oluyorum sanki ama neden shader cache kapalı oluyor ki !
Açarsanız sanırım daha çok fps değeri alırsınız ki bende öyle oluyor fakat bu birazda kullandığınız depolama biriminin hızına bağlı…
Arkadaşlar shader cache sürekli kullanılan efektleri diske yazıp her seferinde derleme yerine hazır bilgileri çeker. örnek verecek olursak oyun içindeki bir karakterin gölgesi gibi. özellikle çok oyunculu online oyunlarda daha etkili oluyor. yön bağımlı filtreleme uygulama için geçersiz kıl yapıp x2 ile x16 arasında seçim yapın bence çoğu oyun üreticisi bu değerleri x32 ve x64 lerde kullanıyor. sebebi nvidia nın geometrik hesaplamaları çok daha iyi yapmasından kaynaklı. nvidia sistemlerde problem olmuyor ama amd ekran kartlarında x16 dan sonrası patlak veriyor (dar boğaz). mozaik döşeme modunuda yine aynı şekilde yapın. ha bu arada filtreleme seviyesini arttırmak obejedi hatları daha doğru yapmaz . bunu crytek engine – cyrsis 3 de kapak gibi gösterdiler. x16 seviyesiyle.
allah razı olsun senden sayende dünyalar benim oldu pubgji de adamları vuruyom allah razı olsun