Bu yazımızda Render ile ilgili bilmeniz gerekenlere kısaca değinecek, render hakkında temel bilgilere sahip olmanızı sağlayacağız.
Render, üretilen bir video, çizim veya tasarım nesnelerinin son aşamasında kullanılan, onların kullanılabilir hale gelmesi için yapılan çalışmalar olup, materyalin işlenerek son haline gelmesini ifade etmektedir. Bunu çoğu zaman render programının kendisi yapmaktadır ancak bunun için kullanılan sistemin gereken donanımlara sahip olması oldukça önemlidir.
Render almak , bir işlemin son halini alabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir. Render alınmayan ürünler çoğu kez hala düzenleme aşamasında olarak görünmekte ve bitirildiğine dair bir hissiyat uyandırmamaktadır. Bilgisayarda veya farklı bir cihaz da üretilen ham ürünün kullanılabilir hale gelmesi adına render işleminin sağlanması hususu önem arz etmektedir.
Dijital tasarım ile ilgili yansımaların, objelerin birbiriyle girdiği etkileşim neticesinde ortaya çıkmakta olan ışık grupları render işlemi esnasında hesaplanmaktadır. Render işlemi yapan yazılım nesneleri, ışıkları, efektleri ve diğer detayları hesaplayarak işe başlamaktadır. Işık ve gölgeleri en doğru hale getirir, düzenlemeleri yaparak projenin son halini ortaya çıkarır.
Render alma işlemini, render motoru isimli yazılım parçası yapmakta olup, render işlemi çoğu kez tasarımın oluşturulduğu programın kendisi tarafından yapılmaktadır. Ancak bazı durumlarda sistem işlemcisinin gücü yetmediğinde devreye diğer donanımlar ve hatta farklı sistemlerin de girebildiğine şahit olmaktayız.
Render alınabilecek olan başlıca programlar
Günümüzde render almak için kullanabileceğiniz çok sayıda program yer alıyor. Bunlardan en basiti Windows Movie Maker olup, basit kullanıma sahip olan bu program aracılığıyla pek çok render işlemini halledebilirsiniz. Popüler programlara değinecek olursak; Photoshop, SketchUp, Adobe Illustrator, Camtasia programlarını örnek olarak gösterebiliriz. Bu programlarda kullanıcılar için dahili olarak render motoru da sunulmaktadır. Bilgisayarınızın işlemcisinin bu işlemleri kaldırıp kaldırmayacağı veya ne kadar süre içerisinde üstesinden geleceği konuları da oldukça önem arz etmektedir.
Render işlem yöntemlerinde de kullanılmakta olan üç temel hesaplama tekniğinin olduğu bilinmekte olup, bunların isimleri sacanline, raytracing ve radiosity’dir. Radiosity ışınsallık olup, scanline tarama çizgisi, raytracing ise ışın izlemedir. Bu teknikler gölge, ışık ve nesneler arasındaki etkileşimi hesaplayıp en doğru sonucu vermelerine yardımcı olur.
Böylece render hususunda temel bilgilere değinmiş olduk. Konuya ilişkin sorularınızı veya görüşlerinizi aşağıdaki yorum kısmından yazabilirsiniz.