Video oyunları içerisinde ayrı bir öneme sahip olan Tomb Raider serisi, bulmacalardaki zorluk seviyeleriyle dikkat çekecek.
Oyunlarda genellikle belli bir zorluk seviyesine olduğuna şahit oluruz. Bunlar genelde easy, medium ve hard olarak ayrılıyor. Aralarındaki en ideal zorluk seviyesi olarak normal seviye yani medium seviye gösterilir. Ancak Shadow of the Tomb Raider oyununda durum biraz farklı olacak.
Oyundaki bulmacalar bile zorluk seviyelerine göre ayrılacak. Oyunu easy modda oynarken yalnızca düşmanlarınız kolay olmayacak. Aynı zamanda bulmacalarda en kolay haliyle karşınıza çıkacak. Oysa medium ve hard seviyelerde oynadığınızda bulmacalar daha farklı gözükecek. İşte buna dair bir görüntü:
İlk resimde de gördüğümzü gibi normal ve easy seviyelerde bulmacayı nasıl geçeceğinize dair bazı izler beliriyor. Yani binevi yol gösteriliyor. Ancak hard seviyede böyle bir iz yok. Alttaki resimde de hard seviyesindeki bulmaca tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi işaretsiz bir şekilde gösteriyor. Normal ve easy seviyesinde ise bulmacayı nasıl geçebileceğinize dair işaretlerle karşılaşıyorsunuz.
Rise of the Tomb Raider oyununda düşmanların da önceki oyunlara nazaran çok daha zor olacağı tahmin ediliyor. Ancak bu dediğimiz easy seviye için değil normal seviye için geçerli. Zorluk seviyesini arttırdıkça düşmanların can barı daha fazla olacak ve daha iyi çatışacaklar. Lara’da daha kolay hasar alacak ve daha kolay ölecek.
Oyunun sistem gereksinimleri henüz açıklanmazken oynanış görüntülerine ilişkin bir video da geçtiğimiz günlerde YouTube üzerinden paylaşıldı.