Tomb Raider serisinin son oyunu Shadow of the Tomb Raider, özellikle zorluk seçenekleri konusunda sunduğu detaylarla dikkat çekmişti. Hazırladığımız yeni rehber makalemizde oyundaki bu zorluk seviyelerine ilişkin detaylara değineceğiz.
Genellikle bu tarz oyunlarda zorluk seviyelerini direkt olarak kolay, normal, zor şeklinde seçip oyuna başlarız. Fakat Shadow of the Tomb Raider geliştiricisi bu konuda oldukça ince düşünmüş ve karşımıza detaylı zorluk seçenekleri ayarları çıkarmış. Bu ayarlar sayesinde örneğin bulmacaları çabuk geçip maceraya odaklanmak isteyen biri bu yönde seçim yapabiliyor.
Oyunda dört temel zorluk seviyesi bulunuyor. Bunlar Kolay, Normal, Zor ve Ölümcül Takıntı seviyeleri. Buraya kadar her şey normal. Ancak bu seçeneklerin de kendi içerisinde ayrımları bulunuyor.
Örneğin Zor seviyeyi seçtiğiniz zaman bunun da kendi içerisinde üçe ayrıldığını görebilirsiniz. Her zorluk seviyesi üç temel başlıkta toplanıyor. Bunlar Keşif, Savaş ve Bulmaca. Zor seviyesindeyken doğal olarak keşif, bulmaca ve savaş öğelerinin hepsi zor seviyededir. Ancak bunlardan bazılarını normal veya ölümcül takıntı seviyelerine de alabilmeniz mümkün. Mesela savaşın kolay, bulmacaların ise en zor seviyede olmasını istiyorsanız Savaşlar seçeneğini Kolay, Bulmacalar seçeneğini ise Ölümcül Takıntı seviyesinde seçebiliyorsunuz.
Peki bu seviyeler oyunda ne gibi farklılıklar sağlıyor?
Örneğin tüm ayarlar en kolaydaysa:
– Hedef yardımı açık kalacaktır.
– Düşmanların sağlığı daha az ve daha az hasar verecektir.
– Cephane kutuları çok fazla olur.
– Gidilecek ana yol beyaz iz ile işaret edilmektedir.
– Kaydetme zamanlayıcısı daha fazla uzun tutulacaktır.
– Ana kampların üzerinde ateş yanacaktır.
– Lara’ya sonraki eylemler için ipuçları verilecektir
– Hayatta kalma içgüdüsünde etkileşime girilebilecek nesneler vurgulanacaktır.
– Hayatta kalma içgüdüsünde ilerlemek için gerekli nesneler mavi ile vurgulanacaktır.
– Zamanlayıcı mekaniği için daha uzun bir aralık sağlanacaktrı.
Normal seviyedeyse:
– Düşmanların sağlığı ve verdiği hasar seviyesi normal seviyede olacak.
– Cephane kutuları kolaya göre daha az.
– Düşmanlar aydınlatılacak ve böylece yerlerini kolayca anlayacaksınız.
– Gidilecek ana yolu vurgulamak için yerleştirilen beyaz izler çok daha az olacak.
– Kaydetme zamanlayıcısı aynı seviyede olacak..
– Ana kampları işaretli olmayacak.
– Lara’ya bir sonraki eylemi için bazı ipuçları verilecek.
– Hayatta kalma içgüdüsünde etkileşime girilebilecek nesneler vurgulanır.
– Zamanlayıcı mekaniği için normal bir aralık sağlanacak.
Zor seviyedeyse:
– Düşmanlar artık daha zeki ve daha dayanıklıdır.
– Savaş esnasında sağlığınız yenilenmez. Bu yüzden zorlanacaksınız.
– Cephane kutuları çok daha seyrektir.
– Dürbününüzde işaretleme seçeneği bulunmamakta.
– Hayatta kalma içgüdülerinde düşmanlar işaretlenmeyecek ve böylece işiniz zorlaşacak.
– Beyaz iz bulunmuyor.
– Azaltılmış kaydetme zamanlayıcısı olacak.
– Hayatta kalma içgüdüleri tamamen kapalı. Q’ya bassanız bile bir anlamı yok.
– Ana kamplar işaretlenmeyecek.
– Lara’ya bulmacalarda ipucu verilmeyecek.
– Hayatta kalma içgüdüsü yeteneği bulunmuyor (Sonradan yetenek ağacından XP ile açılabiliyor)
– Zamanlayıcı mekaniği için kısa bir dilim sunuluyor.
Ölümcül takıntı seviyesinde:
– Lara bir düşman tarafından tespit edildiği zaman üzerinde ünlem çıkmayacak.
– Lara’ya hiç ipucu verilmeyecek.
– Hayatta kalma içgüdüsü yeteneği bulunmuyor.
– Zamanlayıcı mekaniği için kısa bir dilim sunuluyor.
– Ana kamplarda ateş yakabilmek için önce malzemelere sahip olmalısınız.
– Oyun sadece ana kamplarda kaydedilecek.
Bu seçenekler arasından size en uygun olanları yeni oyun başlatırken tercih edip tamamen özelleştirilmiş zorluk ayarlarında çok güzel bir deneyim yaşayabiliyorsunuz. Oyun içerisinde istediğiniz zaman ayarları değiştirebilmeniz de mümkün olacak. Şimdiden iyi eğlenceler.